Kjøpsbetingelser

Følgende avtalebetingelser gjelder ved kjøp på nettbutikken karjolenbuskerud.no. Betingelsene gjelder mellom Karjolen AS og privatpersoner som handler hos oss på nett. Du inngår en bindende avtale med oss når du sender inn din bestilling. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det forekommer skrive- eller tastefeil fra selger i tilbud, bestilling eller betalingsløsning.

Firmaopplysninger

Karjolen AS
Sandsgata 20
3055 Krokstadelva
Orgnr. 958 229 968

Tlf: 32 87 86 80
E-post: kundeservice@karjolen.com

Betaling

Alle priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss. Vi tilbyr flere sikre betalingsløsninger som gir trygghet.

Levering og frakt

Pakke til pakkeboks eller hentested via PostNord 

Når du handler hos oss sender vi bestillingen din til en fast fraktpris på 99,-. Pakken sendes med sporing til din nærmeste pakkeboks eller hentested. Hvis du skal hente pakken i PostNord pakkeboks må du laste ned deres app for å få hentet pakken. Du mottar SMS når pakken er klar for henting. Det er ditt ansvar å oppgi riktig telefonnummer ved bestilling. Pakke må hentes innen hentefristen.

Hente i butikk

Du kan hente bestillingen din gratis i vår butikk på Alti Buskerud. Du vil motta en e-post når pakken din er klar for henting. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut, og legitimasjon må fremvises.

Leveringstid

Normal leveringstid er 3-5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lenger. Hvis du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager må du kontakte oss. Etter en måned anses pakken som levert.

Hvis du ikke henter pakken din på utleveringssted og den kommer i retur til oss vil du belastes et gebyr på 250,-. Ved henting i butikk må pakken hentes innen 2 måneder ellers vil den tilfalle Karjolen. Du er ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at e-post kan havne i spam filteret, så sjekk søppelpost om du ikke finner bekreftelsen.

Angrerett, retur, bytte og reklamasjon

Du har etter forbrukerkjøpsloven angrerett i 14 dager fra du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk begynner angreretten å løpe 5 dager etter at bestillingen er registeret og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Varen må returneres i samme stand som du mottok den. Det vil si at varen må være ubrukt og merkelapper må være på. Varen må sendes i retur i original emballasje der dette er mulig. Fyll ut vårt returskjema på nett og send varen tilbake til oss Returkostnaden dekkes av 

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på mat og duftlys o.l ikke kan returneres/byttes.

Bytte

Hvis du ønsker å bytte ber vi deg legge inn en ny bestilling og vi refunderer pengene for den returnerte varen så snart din retur er behandlet. Du er ansvarlig for at pakken kommer frem til oss og vi anbefaler deg sende pakken med sporing slik at varen er forsikret. Du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi har mottatt returen din. 

Reklamasjon

Hvis det er feil ved varen du har mottatt må du kontakte oss så snart som mulig. Du har 2 års reklamasjonsrett fra dagen du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Send oss en e-post på kundeservice@karjolen.com så hjelper vi deg med reklamasjons skjema. Vi dekker returkostnader ved reklamasjon.

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon

Når vi mottar din retur får du en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.

Viktig informasjon

Vi tar følgende forbehold:

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Skrivefeil kan fremkomme.
  • Små avvik i lagerstatus kan oppstå, da vi deler lager med butikken og dette reguleres elektronisk.

Personvern & sikkerhet 

Våre kunde data oppbevares etter norsk lov og vi følger GDPR-reglene for sikker håndtering av personopplysninger. Siden vi tilbyr Klarna i kassen må vi overføre dine personopplysninger i form av kontaktinformasjon og ordre detaljer for at Klarna skal kunne håndtere ditt kjøp. Klarna behandler dine opplysninger som en selvstendig behandlingsansvarlig og du kan lese mer om hvordan de behandle dine data i Klarnas egen personvernerklæring. Vi deler kun dine data med Klarna for dette formålet.

Vi benytter sikre betalingsløsninger og overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Dette innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kort opplysninger når du handler hos oss og det er helt trygt å handle hos oss.

Vi oppbevarer dine kunde data etter norsk lov og de vil ikke bli delt/solgt til en tredjepart. Vi er ansvarlige for alle kort transaksjoner gjennom vår nettside.

Bildet og tekst tilhører Karjolen AS og kan ikke kopieres uten tillatelse. Ved repost på Instagram eller Facebook skal bildene merkes med #karjolen og tagg oss gjerne.

Kundeservice 

Vi er her for å hjelpe! Har du spørsmål om produkter, kjøpsvilkår eller noe annet? Ta kontakt oss på e-post på kundeservice@karjolen.com, så kommer vi tilbake til deg så raskt som mulig. Vi er her for deg.